De sector waar Decostere Accountancy in actief is, ondergaat de komende jaren grote veranderingen. Door de opkomende automatisatie van administratieve processen en de veranderende verwachtingen van klanten naar meer inhoudelijke ondersteuning van hun boekhouder verdwijnen de routinematige taken bij de medewerkers. Hun functie-inhoud evolueert naar een meer adviserende rol als accountant, waarbij de interpretatie van data, het meedenken met de klant en het leveren van een passend advies het belangrijkste wordt. Deze veranderingen hebben een grote impact op het dagelijks functioneren en de ontwikkelingsnoden van de medewerkers bij Decostere Accountancy. Dit project wil duidelijkere functieverwachtingen verschaffen, gekoppeld aan een competentiebeheersysteem. Dit competentiesysteem zal de basis vormen voor een vernieuwd selectie- en integratietraject voor nieuwe medewerkers. Voor de ondersteuning van de verdere ontwikkeling van medewerkers wordt een competentie gebaseerde evaluatie- en POP-methodiek uitgewerkt. Om aan de veranderende klanten- en marktverwachtingen te voldoen, wil Decostere Accountancy verder inzetten op het creëren van weerbare teams. Het delen van kennis en expertise en het spreiden van de werkdruk zal door de ontwikkelde team-tools en het introduceren van een cultuur van kennisdeling en coachend leiderschap verankerd worden in de organisatie. Door in te zetten op een gestructureerde, ontwikkelingsgerichte teamwerking krijgen medewerkers betere ontplooiingskansen en loopbaanperspectieven op langere termijn.